Project Description

Voor Eneco hebben wij in oktober 2016 een opdracht voor het wisselen van circa 3500 tapwatermeter aansluitingen uitgevoerd. In samenwerking met onze partner Koen Software waren we binnen dit project in minder dan een maand operationeel. De uitdaging lag voor ons niet zozeer in de werkzaamheden zelf, maar vooral in het tijdsframe waarbinnen het project gerealiseerd moest worden.  Voor het einde van de maand moesten we operationeel zijn: het initiëren van het project inclusief het plannen van afspraken, opstellen en versturen van brieven naar klanten en het opzetten van een online portaal waarop klanten van Eneco zelf hun afspraken kunnen verzetten behoorden tot de werkzaamheden. De huisstijl van Eneco is daarbij overal doorgevoerd. Zowel in het online portaal, de schriftelijke communicatie als de automatische e-mails. Bovendien hebben we een callcenter ingericht waarin we volledig in naam van- en in lijn met de bedrijfsprocessen van Eneco opereren. Daarnaast hebben we onze applicatie SmartWork geconfigureerd naar de processen van Eneco. Elke werkdag leveren wij de data van de voorgaande werkdag aan Eneco op.

Eneco zegt hierover het volgende:  ”Dankzij het snelle schakelen van SmartInstall hebben wij in een mum van tijd deze meterwisselingen, volgens planning en met een zeer klantgerichte aanpak, weten te realiseren.”

Project Hoofdpunten

  • Binnen 1 maand volledig operationeel
  • 3500 warmtemeter wisselingen in twee maanden tijd
  • Opzetten online Eneco klantenportaal
  • Dagelijkse rapportage van voortgang an data naar Eneco